JEEEE! vihdoinki se toimii! Meinaan luoksarissa seisominen. Maahanmeno on ollu nopee jo alusta asti, mut se seisominen on tuottanu mulle monet harmaat hiuksen :) (onneks hiusväri on keksitty). No, vauhti eka nopeena parilla vauhti luoksarilla, jonka jälkeen pysäytys, ennen käsky on ollu "seis", nyt se on "paikka", eikä tartte ees karjuu :--) Päätin kokeilla sitä, koska seisominen luoksarissa on ollu niin kamalan hiiiiidaaaasss....! Eipä ole enään. Ja kamalat bileet, otettii kaks kertaa seisominen ja yks sillee et seisominen ja maahanmeno, vauhti on nopee ja pysähtyy ku seinään :) WAUU!!  Ihana tunne ku saa ratkastua ongelman <3

Ruutu on niin nopee ja se pysähtyyki nyt heti, ku oon ottanu eriksee vauhtiruutua, eli just ku se koskee kosketusalustaa (jonka muuten vaihdoin pari päivää sitte isompaan, ettei tuu sitä ettimistä sielä ruudussa) , ennenku se siis ehtii kääntyä, etten vahvista kääntymistä, vapautan "JESSS!!" ja heitän pallon samalla sekunnin sadasosalla koiran eteen :) Tätäkin on reenattu, oon jo aika taitava pallon heittäjä, kun täytyy olla niin täsmällinen ;) Ja sit erikseen sitä seis käskyy siel ruudussa, niin et palkka tulee multa eikä ruudun takaa :) Samaten maahanmeno näin. Ja taas se "seis" käsky tulee sillon ku koira koskettaa alustaa, et se ei ehdi kääntymään, ja samalla vahvistais sitä kääntymistä, kun tarkotus on se että siinä vahvistuu se käskyn kuunteleminen eli pysähtyminen :) On se niin vauhdikas jo ja että mä oon tyytyväinen :D Tää on kans ollu semmonen "ei tuu onnistuun" liike, ja sitä on kokeilumielessä treenattu. Nyt sujuu ja tästä on hyvä jatkaa :D HAHAAA Anni sano et oon perfektionisti ku koulutan koiraa :D No en sanois niinkään, en vaan haluu kokeissa nollia :) en kävitosia :) enkä kutosia :D Nyt täytyy vaan treenata ruutua eri paikoissa ja sillee et se ei nää ku se tehään.