Tänään mentiin tokoilemaan hervantaan takkujen kentälle. Lämmin päivä :P Tuomari Ilkka Sten. Kilpailimme toisiksi viimeisinä. Luokassa oli... 10-11 koirakkoa.

Laitetaanpas ekaks pisteet ja sit vasta ne kuuluisat selitykset:

Paikalla makaaminen - 10

Seuraaminen taluttimetta - 10

Maahanmeno - 9

Luoksetulo - 6 (!!!)

Seisominen - 9

Noutaminen - 10

Kauko-ohjaus - 10

Vapaa estehyppy - 6 (!!!)

Kokonaisvaikutus - 10

 

         176p, luokan toiseksi :)

 

HAH!! Heti seuraamisessa tuomari tokas liikkeen jälkeen et "jos mun koira seurais noin hyvin niin mä en ainakaa ois noin vakavan näkönen" :) Alko kyl väkisinki hymyilyttää.. Olikohan toi koko luokan ainoo kymppi seuraamisesta :D

Maahanmeno. *ittu!! Piste putos siitä et se meni maahan ja samalla liikkui... sit seisomisessa tuli pari pikkuista askelta..

Luoksetulo.. Voi luoja mä oon tyhmä! Mä aloin odottaa liikkurin käskyä pysähdykseen ja siks se vähä jäi sinne loppupäähän. Koira tais luulla etten mä pysäytä ollenkaan. Täytyy tota muistaa treenata et pysäyttää myös alku -ja loppupäässä!! Sit Tuisku viel pikkasen törmäs lopussa, mut sivulle tuli tosi hienosti.

Noutaminen meni täysin nappiin :))

Kaket samoin! Saan kyl olla tyytyväinen. Näitä onki joskus hinkattu ihan kunnolla :)

Hyppy... No joo.. Eka kerta kun se hyppäs ni osu esteeseen ja vasta tokalla käskyllä istu. Kamala läähätys vaan päällä ja katselee tuomaria mut meni sit kumminki lopulta kiltisti istumaan ja luoksetulo oli tooosi hyvä :) 

Koe meni mustaki tosi hyvin lukuunottamatta noita mun tekemiä virheitä. Tuisku ei haahuillut omiaan edes liikkeiden välillä ja silloinkin piti kontaktia ja tuli mun vierellä kokoajan! Verrattuna viime kokeeseen (1.3) mä en luottanut koiraan kehässä ja pidin pannasta kiinni niin se oli mitä oli. Nyt se pysyi rauhallisena ja keskittyi muhun.

Pientä hiomista kyllä on (niinkun varmaankin aina) mut treenaamaan vaan lisää ja otetaan ne voivoi liikkeetkin messiin et saadaan vaihtelua ja vaihteluhan virkistää sekä koiraa että ohjaajaa!! :)