Ollaan treenailtu nyt ihan innolla AVOimen luokan tokoa :) Luoksaria oon ottanu vaan kerran kisamaisesti, elikkä jatkanut seisomaan pysäytyksestä loppuun.. Muuten tehty vaan niin, että pysäytys(joka sujuu jo toooosi hienosti ja nopeasti ilman käsimerkkiä) ja siitä pallo koiran taa. Vasta kun se on pysähtynyt tai jo silloin kun annan samaan aikaan "SEIS!" -käskyn.

Jääviin olen kiinnittänyt nyt muutamissa viime treeneissä paljonkin huomiota! Maahanmonon olen tehnyt niin, että pysähdyt ja käsken koiraa maahan niin kauan että se oikeasti PAINAUTUU maahan kiinni ns. siihen tuiskun omaan hyljeasentoon :) Nyt menee jo nopeasti ja ihan maahan asti! Seisomisesta olen kanssa pyrkinyt tekemään nopeamman! Sujuukin jo hyvin. Pysähdyn itse ja palkka koiran taakse - nopea pallon tms lelun heitto!!

Onkelmamme on nyt siis kaukot. Tai ei niissä siin ole edes mitään ongelmaa, mutta täytyy vaan tehä niitä vielä silleen, että olen ihan koiran edessä. Se vaihtaa asentoa todella nopeasti ja häntä heiluen. Muttakun sen pitäis taas vähän osata rauhoittua! Eli taaskin painotetaan siihen koiran mielentilaan. Se tekee siis todella iloisesti ja tykkää hommasta... Istumiseen siirtyminen meneekin tosi kivasti pidemmälläkin matkalla, mutta maahanmenossa se liikkuu(ryömii) eteenpäin. Mutta Hard Treening ja kertausta kertausta niin eiköhän sekin ala sujumaan. Ja palkkaus nameilla vois olla tässä parempi vaihtoehto kun pallo..

Paikkamakuu ryhmässä ja minä näkösuojassa. Menty n. 1-2 minuutin mittaisina muutamaan kertaan. Taaskin sitten se mielentila kohdalleen niin sujuu paremmin. Rutiiniksi se rauhallisuus tähän liikkeeseen!!! Pysyy siis todellakin maassa. Ja jos se lähtis paikaltaan niin se kyllä aika 100varmasti tulisi mun perään.. Mutta ei se kovin helpolla lähe onneks! Mut silti siitä näkee et se haluias rynnätä sinne mun piiloon(mistä mä nään sen kokoajan). Se ei oo nyt samanlainen venkura-luikero kun ALO -luokan paikkamakuussa, vaan se on nyt semmonen tarkkaavainen ja sen selvästikki tekis mieli rynnätä sinne piiloon. Oon palkannu makupaloilla mut kuulemma pelkkä hyväksyntä (rauhallisuutta siiis) on parempi. Sitä siis käyttämään!

Tänä vuonna AVOilemaan on tarkoitus! :)